søndag 30. september 2012

Oppussing av soverom

Kan vel trygt si at dette prosjektet tok lengst tid. Det var her jeg begynte å male i fjor høst, mens taklistene først ble tatt nå nylig... Men, la oss begynne med førsten. Fikk det nemlig for meg i fjor høst at det ene av to klesskap på soverommet skulle ut. Det var vel egentlig i ferd med å falle av seg selv så det var egentlig på høy tid. Da skapet var tatt fra hverandre så jeg at jeg fikk en ny utfordring... Bare se på bildene under og døm selv...






Jeg malte nemlig to av veggene der inne rett etter at jeg flyttet inn her. Fant ikke eksakt samme farge, men i og med at to og to vegger var like gjorde ikke dette noe da. Men, da skapet ble flyttet kom jo skillet veldig klart frem og da det andre skapet ble flyttet til andre siden kom det frem en rekke hull som jeg hadde dekket til. Han som hadde leiligheten før meg hadde noen hyller der og de satt nok veldig godt. Så vet ikke hvor mange hull jeg sparklet, men det var maaaange. Så ble jo spørsmålet hvilken farge jeg skulle ha. Og for en gangs skyld var jeg vel noe dristig. Fant ut at fargen på jakka mi var knall og den er..... lilla :-) Som sagt så gjort. Jeg trappet opp på malebutikken, fortalte at jeg skulle ha maling og da han spurte om jeg hadde tenkt ut farge var svaret: Ja, skal ha samme farge som jakka mi... Vet ikke helt hva han tenkte akkurat da, men maling ble det. Fikk vel litt angst da jeg åpnet lokket og så fargen... Men, malte gjorde jeg og jeg synes nå det ble ganske så stilig jeg da...



Fikk så kjøpt meg ny seng. Noe som var veldig nødvendig, den gamle senga var ikke god å ligge i.... I dag har jeg satt skapet som jeg fikk av bestemor og bestefar inn dit sammen med det ene skapet som fortsatt står der. Hadde jeg hatt planer om å ha leiligheten lenge hadde det vært fristende å sette inn skyvedørsgarderobe på ene hele veggen, den som sees på det nederste bildet. Det hadde blitt vanvittige bra, men jeg skal ikke bo her for alltid og da velger jeg å ikke prioritere det. 


Det som gjorde at prosjektet dro veldig ut i tid var at vinduskarmer og taklister også skulle være hvite og dette er ikke like morsomt å male, men da jeg fikk tatt resten av leiligheten hadde jeg ikke mye valg. Det var jo kun dette som gjensto. Tok det enkleste først nemlig vinduskarmene.


De så nemlig slik ut og slik kan det jo ikke være. Så da var det bare å maskere og vaske og sette i gang. Etter 3 strøk ble det helt perfekt og da ble rommet mye finere.


Eneste skåret i gleden var jo at listene i taket fortsatt ikke var hvite og ikke lange tiden etterpå satte jeg i gang og malte disse også. Har desverre ikke noe bilde akkurat nå, men det ble utrolig fint å få en helhet på hele rommet. Så nå har jeg malt alt som males kan, bortsett fra dører og karmer. Og de kommer jeg heller ikke til å male av samme grunn som at jeg ikke setter inn skyvedørsgarderobe. Så får vi håpe at all malingsjobben har gjort underverker den dagen leiligheten skal selges. Jeg synes nå det har blitt veldig fint her :-)

Ha en strålende søndag.

Klem fra Hege

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar