tirsdag 18. september 2012

Kabeltrommel...

Endelig fikk jeg tak i den kabeltrommelen jeg har drømt om så lenge. Var min bror som hadde fått tak i denne og om jeg ville skulle dette være årets bursdagsgave. ENDELIG :-) Tusen tusen takk :-) Har som sagt vært på utkikk lenge og da den endelig kom i hus var jeg ikke sen om å starte med prosjektet. Litt forarbeid måtte til for at jeg kunne begynne å male. Først sparkle litt i diverse hull...


Fikk kjempegod hjelp av Stig til dette. Først pusset vi over på alle flatene. Så sparklet vi over hullene og lot det stå litt. Så pusset vi tilslutt over og tørket over trommelen. Fikk også tettet det ene lille hullet på bordflaten. Pappa hadde laget en fin "propp" som Stig fikk limt på plass her. Ble kjempebra :-)

Etter at alt forarbeidet var gjort var det bare å starte med maling. Tok tilsammen 2 strøk med hvitmaling på alt utenom toppen, der tok jeg 3 for å være helt fornøyd. Da dette var gjort var det bare å finne senga og la malingen tørke.

Her sees trommelen fra siden. Denne åpningen har jeg satt inn mot veggen for at den ikke skal være så synlig.











Trommel fra toppen.

Da den var ferdigtørket var det bare å få plassert den ved siden av sofaen. Litt som avlastningsbord, men det var også der den passet best inn. Tenkte at jeg skulle få satt på ett veggord på denne også og ble en del leting. Bestemte meg vel ganske fort for at denne måtte stå på midten og ikke på selve bordflaten. På bordflaten ville det ikke være så synlig og heller ikke så lett å feste der da det var litt mer ujevnt. Fant en del alternativer på nett, men dette kostet alt fra 200 kr til 4-500. Tilslutt så jeg en reklame om at de skulle ha dette på nille. Stakk innom der og jaggu meg fant jeg noe jeg kunne bruke. Prisen var bare 79 kr så dette var jo midt i blinken. Da jeg kom hjem fikk jeg satt på plass dette og også pyntet bordet slik jeg ønsket. Sluttresultatet ble enda bedre enn jeg hadde drømt om.



Litt lys som pynt, nydelige roser fått av min kjære, en boks med tørkede blomster bla og en nyinnkjøpt engel var det som til slutt havnet som pynt. Den teksten sier vel alt om hvordan jeg har det om dagen: 

Life is beautiful

Ha en fortsatt strålende kveld og lykke til med alle interiørprosjekter der ute :-)

Klem fra Hege

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar