lørdag 8. september 2012

Gamle vinduer kan brukes til så mangt...

Dette her er det første vinduet jeg fikk tak i. At det skulle vise seg å være vanskelig å få tak i gamle vinduer hadde jeg ikke trodd, men enkelt var det ikke. Og mange av de som lå ute på finn skulle de ha ganske mye for eller det var såpas langt unna at det uansett var uaktuelt. Det første som måtte gjøres med vinduet var å få tatt ut glasset. Det gikk forholdsvis fort og greit. Da det var gjort måtte det pusses skikkelig og så ble det 3 strøk med hvit maling. Skulle så settes på netting. Den eneste nettingen jeg fant var jo grønn så da ble det til at jeg sprayet denne hvit da denne også måtte ha samme farge. Så var det bare å få satt på det på en skikkelig måte. Da alt dette var gjort pusset jeg litt over kantene for å få en litt slitt look. Tilslutt satte jeg inn diverse småpynt på nettingen slik at det ble en fin pyntegjenstand. Under ser dere bilder av prosessen og sluttresultatet.





Så var det ut på leting etter nytt vindu til ett nytt prosjekt. Vibeke venninna mi hadde fått det perfekte vindu til jul av Anton som hun er sammen med. Etter litt frem og tilbake viste det seg at han hadde ett vindu til og dette fikk jeg kjøpt. Dette var perfekt for det jeg skulle bruke det til.



Her var det litt mer forarbeid som måtte til. Jeg støvsuget vekk det verste, pusset og støvsuget igjen. Vasket og fjernet glassrester og stifter. Da alt forarbeidet var unnagjort var det maling med 3 strøk hvitt og pusset også her kantene for å få en slitt look. Dette tok tid, men det var absolutt verdt det.


Mamma og pappa viste om noen som kunne få satt inn speilglass og de tok med seg vinduet til Elverum, fikk ordnet dette og da vinduet kom tilbake hadde det plutselig blitt ett speil. Akkurat slik jeg hadde ønsket meg lenge.


Så til alle der ute som sitter og holder på gamle vinduer. De kan faktisk brukes til noe. Det er egentlig bare fantasien som stopper deg. Dette speil vinduet ble også ekstra fint da det var såpass mange ruter i det. Det var også såpass høyt at det fint kan stå på gulvet uten at det må henges opp.

Håper det var mange som nå så muligheten for nye prosjekter. Er nok ikke utenkelig at jeg en senere gang forsøker meg på ett nytt vindusprosjekt.

Ha en strålende lørdag :-)

Klem fra Hege :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar