tirsdag 28. august 2012

Oppussing av kjøkkenstoler og bord

Da jeg flyttet inn i leiligheten min for ca 4 år siden trengte jeg kjøkkenbord og stoler. Kjøpte ett enkelt bord og 4 stoler på Løten Møbelsenter og synes det passet fint inn i leiligheten. Ettersom jeg ble mer og mer glad i å ha hvitt kom tanken på å male dette. Det var i utgangspunktet mørke brunt. Tankene om å male det lå der lenge før jeg endelig fikk gjort det. Under kan du se noen bilder av hvordan det var før jeg malte det.






Putene skulle jo fortsette å være svarte så disse tok jeg bare av. I ryggen på hver stol var det litt "pynt" som jeg også ville beholde svart så disse måtte jeg maskere. Det samme med bordplaten hvor jeg ønsket å beholde det svarte på midten for at det skulle bli litt brytninger. Tilsammen ble det tre strøk med maling for å få det fint. Sluttresultatet kan du se på bildene under.




Den fine lysestaken som står på bordet var noe jeg fikk av bestemor og bestefar da de flyttet. Denne er utrolig fin og i stedefor vanlige lys bruker jeg 5 små telys på denne. Da dette hadde kommet på plass fant jeg selvsagt ut at det måtte gjøres mer. Som dere kan se på vinduskarmene i bakgrunnen var disse fortsatt trehvite og det måtte det jo gjøres noe med. Så etter en liten stund satte jeg i gang og malte alle tre vinduskarmene og rundt verandadøren. Resultatet ble veldig bra :-) Under ser du de to bildene jeg tok, der kan du se at den ene karmen er malt og den andre fortsatt er trehvit.



Så meldte behovet seg for å ha litt mer lys på kjøkkenet. Har lenge hatt lyst på en lysekrone og da den perfekte dukket opp i en nettbutikk måtte jeg jo bare slå til. Fikk også tak i de vakreste lysepærer som virkelig gjorde prikken over i`en.Var veldig greit å ha en snill og flink kjæreste da som kunne hjelpe til med å få den opp. Legger ved ett bilde av lysekronen :-)


Ble som sagt veldig fornøyd med spiseplassen og det er veldig koselig å sitte her og spise nå. Det tok mye tid, men det var absolutt verdt det :-)

Ønsker dere en fortsatt fin dag :-)

Klem fra Hege




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar