torsdag 30. august 2012

Oppussing av diverse møbler

I fjor da vi skulle rydde hos bestemor og bestefar i og med at de skulle flytte så jeg meg tidlig ut ett skap som jeg kunne tenke meg. Hadde sett ett lignende skap malt i hvitt og tenkte at dette måtte jeg prøve å få til også. Skapet er antakeligvis kjøpt på Jysk eller noe lignende sted, men med litt maling og utskiftning av dørknotter blir det ett helt annet skap. Skapet så ut som på bildet nedenfor:


Her er skuffene og knottene allerede tatt ut/av, men knottene var helt ordinære runde i samme farge som skapet. Sto i garasjen hos mamma og pappa og malte kommoden og trengte 3 strøk for å være hundre prosent fornøyd. Resultatet ble utrolig bra og under ser du resultatet.


I dag er skapet satt på soverommet da jeg trengte plassen i gangen til en benk jeg kjøpte på Kremmerhuset. Var lenge på leting etter en passende benk som ikke var for stor og som hadde oppbevaringsmulighet. Da mamma ringte meg og sa hun hadde funnet en ble det en tur til Elverum og benken ble med meg hjem. Legger med ett bilde av den også.


La en svart skinnfell som jeg hadde liggende og la oppi den slik at den ble litt mer dekorativ og også bedre å sitte i om man skulle ønske det.

Ett annet prosjekt jeg hadde for en god stund siden var ett "trillebord" som mamma og pappa hadde kjøpt veldig billig på ett torg i Elverum. På dette torget kan hvem som helst stå og selge alt mellom himmel og jord. Dette er åpent hver lørdag i sommermånedene.  I utgangspunktet var det ikke veldig fint.



Dette måtte selvsagt også males hvitt som alt det andre jeg har. Dette tok ikke all verdens tid, men noen strøk maling måtte jo til. I førsten valgte jeg å ikke ha skuffen og heller ikke døra og heller ha det som ett åpent skap. I dag har også døra blitt malt hvit og satt på igjen. Det har jeg desverre ikke noe bilde av, men har bilde av hvordan det så ut underveis og hvordan resultatet ble til slutt.




Den har nå igjen havnet på kjøkkenet ved siden av kjøleskapet. I den øverste hyllen som er åpen har jeg diverse kokebøker og der hvor det nå er dør har det blitt oppbevaring av bæreposer og litt diverse. Har også fått satt på ett veggord på døra som jeg synes ble veldig bra.

I og med at den melkesjokolade boksen ble stående der måtte den jo brukes til noe, så i denne har jeg samlet alle serviettene mine :-) Veldig kjekt å ha de på ett sted og samtidig få gjemt de bort litt.

Da har dere fått innblikk i noen flere prosjekter jeg har drevet med de seneste årene. Fortsettelse følger :-) Neste gang tenker jeg det blir ett innlegg enten om kaniner eller kanskje det blir ett bake innlegg. Den som følger med får se :-)

Ha en fortsatt fin dag/kveld.

Klem fra Hege





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar