søndag 13. juli 2014

Sol, sommer og diverse små prosjekter.

Vært noen nydelige sommerdager nå i det siste. Ikke gjort allverden, men litt småtteri får man gjort fordi om det er veldig varmt. Forrige helg var vi en tur innom Plantasjen og da fikk vi endelig kjøpt ett fuglebad. Har vel pratet på dette en stund og endelig fant jeg ett fint ett. Fått satt det på plenen og fylt med vann så da får en bare håpe at fuglene kommer etterhvert.


På fredag var vi på ett gartneri rett i nærheten her og kjøpte noen småblomster. Har vel egentlig nok å vanne med tanke på drivhus og de blomstene man allerede har. Men, ønsket litt flere blomster på diverse bord rundt omkring. Så da ble det noen til. 


Disse står på en hylle på terassen og det var veldig fint og endelig få noen blomster i disse pottene.


Gjorde om litt ved inngangsdøra og fikk da to stoler og ett bord til overs. Fant da ut at jeg skulle sette dette sammen med benken under epletreet og det ble veldig koselig og her kan man fint sitte og slappe av med feks lunsj eller frokost. Blomsten måtte flyttes til verandabordet for det ble litt for mye vind her nede. 


Har litt planer for plassen utenfor inngangsdøra og begynte dermed å gjøre om litt der. Satte derfor ett mindre bord hit og bare to stoler. Parasollen ble tatt bort da blomsten kom på plass. Det ble liksom ikke plass til den. Denne blomsten har en utrolig fin rød farge.


Dette kafesettet står under gangvinduet og sitter man her har man flott utsikt ut mot jordet. Har kan man gjerne nyte frokosten da det er fint vær. Måtte nesten ha en blomst, en engel og 2 lykter her også for å pynte opp litt ekstra.

Ett annet prosjekt jeg har bedrevet denne helga er oppussing av en gammel krakk som sto på låven da vi flyttet inn. Endelig fikk jeg vasket den, pusset, malt og beiset. Ble utrolig fin og dekorativ. Bare se før og etter bilde:


Fikk satt den i gangen rett ved trappa opp til annen etasje. Fant jaggu meg noe pynt jeg kunne sette på den også. Greit å ikke ha for mye på den heller slik at man får frem den sjarmerende looken. 


Har tidliger pusset bordet på terassen og beiset dette med drivved interiørbeis. Fått kappet 5 cm av beina også slik at det passet bedre til stolene. Dette er det en liten stund siden jeg gjorde. I dag fikk jeg endelig malt bein osv hvite og det ble utrolig fint. Ble ett helt annet bord:


Det var en liten oppdatering av hva som er blitt gjort her. Andre prosjekter er også på gang så får vi se hvor fort det blir gjort noe mer. Håper dere har hatt en fin helg og kost dere i sola.

Klem fra Hege

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar